Igår och idag

Skulle uppdatera tidigare idag, men det var nå knäppt med blogg.se då, så det blev ingenting. Och efter två försök var jag less. Så jag hoppas det fungerar bättre nu.

Igår så blev äntligen Jennifers bloggdesign färdig, så nu ligger den uppe till allmän beskådning. Och läsning förståss. Sen lärde jag henne det nya spelet, så då spela vi det. Sen kom Erika efter jobbet, så då spela vi alla tre. Och ännu senare kom Anton, så då for vi till Lillstrand för ett dopp i det blå. Kallt, men inte lika kallt som sista maj. Sen hem och så blev det att se Lilla Kyckligen. Söt film, speciellt Kirby, den lilla håriga saken som inte finns på någon bild på hela internet tror jag. Dåligt...





Idag for jag och Martin hem till Vidsel för att han skulle få bli uppvaktad. Ingen är ju på samma ställe då han fyller år, så vi skulle göra bort det idag. Efter 20 minuters firande ringde Johan och fråga om han visste att han skulle jobba idag. Ingen hade sagt nå till han, men han var uppskriven i boken. Det "roliga" var att han skulle börja 30 minuter senare. Så dom som inte hade hunnit skära sig en bit av tårtan fick göra det, och sen tog vi den och for igen. Hann vara hemma ungefär en timme. Det kallas för snabbkalas. Varit på ett sådant förut? Nä, trodde just det.

När jag kom hem så försökte jag blogga, men det gick inte. Så då blev det att diska lite, och sen såg jag det mamma hade spelat in åt mig. Sen började jag jobba kl 16.

Nu är klockan över 23, och jag har precis sett klart sista programmet på bandet. Har hunnit lägga fram lite kläder som jag måste packa imorgon, för då bär det av till stugan. Jobbar till 13, sen hem och packa och så fara. Så det blir inget bloggande föränn söndagkväll. Ska bli skönt med lite avskildhet, men jag kommer inte gilla myggen. Stugan ligger i myggland, det är lite synd. Annars är det så himla mysigt där.
Mammas faster har bjudit in till blodpalt imorgon, så det ska bli riktigt gott! Och så får jag äntligen träffa Lacky igen! Är inte så förtjust i pudlar, men Lacky är så söt så man bara måste tycka om henne.

Måste även få berätta om drömmen jag hade förra natten. Det började med att jag var gravid i typ 7e månaden eller nå, stor var jag då. Men väldigt sjuk, iskall och kallsvettig om hela kroppen + hemskt ont i magen. helt plötsligt sitter jag i Vidselsskolans matsal och äter. Så kommer Alexander Ryback, och vi blir kära. Han är så fruktansvärt kär i mig så det är inte klokt! Han skriver värsta kärleksförklaringen om mig, till sin kompis, bara för att berätta hur mycket jag betyder för honom. Det var väl sött så säg?!

Nu är det bäst man börjar gå till sängs, upp och göra morgon yoga, och sen börja jobba kl 8. Skönt med sovmorgon! Som om jag inte har haft det på två veckor!


Trevlig Midsommar!

Kommentarer
Postat av: erika

Hörrö! han hette inte kurby han hette chippen! så de så! =P

2009-06-19 @ 12:15:06
Postat av: Lotta

På engelska heter han Kirby, så det så!

2009-06-22 @ 21:06:47
URL: http://gretaturbo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0