Cykeltur

Igår sen jag kommit hem från lägret visste jag inte riktigt vad jag skulle göra. Solen sken och det var klarblå himmel, men sola kunde jag inte för då skulle jag ha fryst ihjäl. Så himla typiskt att det skulle blåsa så mycket. Men så kom jag på att jag kanske kunde gå ut och gå med Jennifer. Men hon var inte hemma. Så då for jag ut på en cykeltur. Packade vatten, kamera och musik i lurarna, sen bar det iväg. Gjorde ett stopp på graven och åt två jordgubbar, rensade bort lite ogräs. Sen for jag vidare.


Någonstans på vägen.


Hamnade i Tvärån.


Och ända bort till Sikfors.

Cyklade alltså 4 mil igår! Gick så himla lätt dit, så jag kände att det skulle bli skönt att cykla ända till Sikfors. Men då jag vände och började cykla hem igen så kändes det som att jag skulle ha vänt i Tvärån. Himmel vilken motvind! Men jag cyklade och trampade och pustade och stånkade. Hela vägen hem. For förbi Johan och Zara då jag kom till Älvsbyn, men inte var dom hemma inte. Då var det bara att cykla hem. Var ganska död kan jag tala om. Stretchade och sen blev det en lång varm dusch. Och ingen träningsvärk än! Trodde jag inte skulle kunna gå idag, men jag får väl vänta till imorgon innan jag jublar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0