Florsocker

Fick sluta en timme tidigare idag, kl 11 alltså. Det var bra, då hann jag hem till mamma och pappa och se klart CSI från igår, och så hann jag se två Leilas Jul som mamma hade spelat in. Sen åkte jag hem till Älvsbyn för att göra sockerpastan till doptårtorna. Medan jag hade den stora degen på knådning i assistenten så rörde jag ihop den lilla för hand. Och helt plötsligt bara tappade jag hela skålen! Hur lyckas jag?! För två veckor sen hade jag en dag då jag tappade ALLT! Och då menar jag verkligen ALLT! Tappar man tandborsten då man borstar tänderna kan ni kanske förstå hur mycket jag tappade den dagen.


Visst är jag bara helt fenomenal! Jag föste såklart bara ner all reklam från bordet och ner på golvet då jag skulle knåda degen på bordet sen. Och självklart så dräller jag över all reklam där på golvet. Precis där! Så jag slutade ut att läsa måndagens reklam.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0