Vilken sort föredrar du?

då jag var i Kåbdalis i helgen så upptäckte jag att det är ganska mycket socker i Kelloggs All Bran, trots att det sägs att det är så bra. Så nu imorse då jag stod och höll på att fixa frukost så kom jag på att jag har ett paket med vanligt Corn Flakes hemma. Så jag började jämföra, och detta är resultatet:


All Bran har lite mindre kalorier och kolhydater, men innehåller samtidigt mer än dubbelt så mycket socker!
Så nu börjar man ju fundera över vad som är bättre att äta.
Corn Flakes, för att det är lite socker i det, eller
All Bran, för att det är mindre kalorier och innehåller betydligt mer kostfibrer.

Jag tycker ju inte alls om smaken på vanligt Corn Flakes och hur mjuka dom blr efter att ha legat i fil ett tag. All Bran äter jag, just nu, för att det har god smak och inte blir till smågryn i fil, det håller ihop. Men jag tror jag ska försöka leta i flinghyllorna och se om jag hittar någon annan sorts fullkornsflingor som inte innehåller en massa onödigt socker.

Och en annan sak jag måste berätta som jag såg på affären i morse. Flingor som är fyllda med choklad och/eller nougat! Hur sjukt är inte det? Ska vi börja trycka i oss själva och våra barn godis till frukost! Hallå? Vars är världen på väg egentligen?!

Kommentarer
Postat av: Martin

Kan tipsa om "naturens skafferi" Boveteflingor. 7g sockerarter per 100g

2011-02-08 @ 22:01:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0