Kanelbullar

Nu ska ni få höra gott folk. Från och med idag kan jag kalla mig för en riktig amatörbagerska, för idag var första gången jag bakade bullar! Det är egentligen helt sjukt att jag aldrig har bakat det förut (helt själv alltså), men ikväll var det dags. Och för att vara första gången så blev dom rätt så bra ändå. Hade nog kunnat ha i lite mer smör i fyllningen, kanske lite mer socker också. Men dom blev inte dåliga, och jag är säker på att dom kommer vara uppätna innan det här året är slut. Förste testpilot blir mamma imorgon, och sen på fredag kommer det fler testpiloter och smakar.



Blev totalt 52 bullar. Men det hamnade bara 50 st i frysen. För en kanelbulle och en vaniljbulle åkte ner i min mage tillsammans med ett glas mjölk. Ja, ni läste rätt! Jag har fikat TVÅ bullar idag! Första söta på 5v (om man räknar bort den yttepyttelilla dåliga chokladbollen i förra veckan)! Och jag kände egentligen inget sug efter att äta bullar, men jag var ju som tvungen att smaka på mina första egna bullar. Kan ju inte bjuda på något man aldrig smakat på som man aldrig bakat förut. Men jag ska inte ljuga och säga att det inte var gott, för det var det!

Recept kommer upp här så småningom.

Nu ska jag bara sitta uppe och vänta på att mjukpepparkakan ska bli färdiggräddad. Och imorgon blir det att stiga upp tidigt för att hinna grädda dom två kakdegarna som står i kylen och väntar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0