Tortelloni a´la creme

Då vi var på Cypern så åt vi väldens godaste pastarätt, nämligen tortellini a´la creme. Då jag var på affären idag och funderade på vad jag skulle äta till middag så sprang jag över något som heter tortelloni. Färsk pasta fylld med en massa olika sorters ost. Så då var jag ju bara tvungen att köpa lite färska champinjoner och försöka fixa till en egen a´la creme!




För att få lite mer sälta i det hela så använde jag mig även av rökt skinka.


Parmesanost på toppen, såklart!

Det var inte alls lika gott som det vi åt på Cypern, men det beror på pastan. Den smakade inte så mycket, fyllningen alltså. Men min skink- och champinjonsås blev riktigt god!

Kommentarer
Postat av: fredrik

såg riktigt gott ut, funderat på att bli kock?

2011-10-23 @ 23:32:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0