Akupressurkliniken del 2

Har varit tillbaka på Akupressurkliniken idag. Benen höll samma längd idag, så det var ju bra! Förra veckan var båda höftsidorna framåt roterade, idag var det bara den vänstra sidan som var lite framåt roterad. Några kotor var sneda, ingen större förändring där.

Det stora problemet är nedre delen av ryggen. Jag har väldigt spända och krampande muskler och vi vet inte varför. Är man mycket stressad så blir man spänd i övre delen av ryggen, inte nedre. Har man taskiga diskar så strålar smärtan alltid ut i benen, men jag har inte dom problemen.
Så nu blir det till att börja käka magnesium, det har tydligen en muskelavslappnande effekt. Får äta det i ungefär en månad och hoppas på förbättring. Sedan ska jag börja tänka efter vad jag har gjort då jag får ont i ryggen.

Frågade även om mina sneda axlar kan ha något med ryggen att göra, men det har det inte. Det sitter i musklerna det också. Min vänstra axel är nämligen något "högre" än den högra, och det beror på att musklerna är mer "svullna" där.
Frågade även om vanlig massage skulle hjälpa, då musklerna är så spända. Men det skulle bara hjälpa i några dagar. Det är bättre att hitta orsaken till varför jag har så spända muskler och försöka fixa det den vägen.

Så nu är det bara att beställa hem lite magnesium och leva (sunt) normalt. Så får vi hoppas att det ger med sig.

Kommentarer
Postat av: Malin

Japp, det blev röda :) Har inte sett kommentaren förrän nu :/ Har aldrig haft så på röda som då :)

2012-04-11 @ 09:48:31
URL: http://maaalinp.blogg.se/
Postat av: Tea

Tråkigt att kroppen ska krångla! :( Tror du att det kan ha med jobbet (jobben?) att göra? Om du gör lyft eller går omkring och bär på saker fel? Eller är orsaken fortfarande okänd?



Hoppas det blir bättre snart i alla fall!



Inser själv nu hur tacksam jag ska vara över att min kropp hållit ihop trots att jag levt hemskt osunt väldigt länge nu... :/

2012-04-11 @ 15:54:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0