LCHF-plättar

För några veckor sedan var det ett recept i annonsbladet på plättar med husk i. Googlade och hittade samma recept som det i annonsbladet. Tydligen så är det LCHF-plättar.
Jag gjorde om receptet lite och tillsatte även rivna morötter i smeten. Dom var lite svårstekta, dom satt inte ihop så bra som vanliga plättar. Vet inte om det beror på att jag inte hade så mycket grädde och ägg i mina. Lägger upp originalreceptet så kan ni inte skylla på mig om ni får konstiga plättar.



LCHF-plättar eller
Plättar med kokos och husk    4 port

5 st ägg
4 dl grädde
0,5 dl husk
1 dl kokosflingor
1 krm salt
4 dl mjölk

1. Vispa äggen och häll i grädde, husk, kokosflingor och salt.
2. Rör i mjölken. Låt sedan stå ett tag då husken gör att smeten tjocknar.
3. Stek i rikligt med smör (cirka 1/2 dl smet åt gången).
4. Servera med vispad grädde och bär.

Var rädd att husken skulle ta över smak, men i stället så smakade det kokos! Riktigt gott faktiskt! Som vanliga plättar med en gnutta kokossmak.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0