Topptur

Hann inte mer än hem från Kåbdalis och packa upp innan man bytte om och åkte iväg till storebror. Han skulle topptura och testa sina nya leksaker, så när jag inte hade något annat för mig så fick jag låna en massa saker av han och så for vi iväg till Kanis.
Spänna på stighudarna på hans skidor, spänna fast snowboarden på ryggsäcken, snöskor på mig och så började vi traska uppför liftspåret. Första varvet gick vi lite längre än så långt dom har pistat backen, så när vi väl for iväg hade vi både problem att åka i lössnön. Men ner kom vi tillslut ändå. Och så traska upp igen och så åkte vi ner. Det är tur man glömmer hur jobbigt det är att gå upp så fort man har kommit upp, annars skulle man ju aldrig orka gå ett varv till. Men det där gör jag gärna om storebror!
 
 

Jag syntes i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0