Banan- och jordnötsplättar

Fick ett sug efter plättar med banan och jordnötssmör i igår, så det var bara att googla fram ett recept. Hittade ett på den här sidan som jag använde mig av. Trots att jag hade mer jordnötssmör än vad dom stod så smakade dom inte så mycket jordnötssmör. Men goda var dom i alla fall! Dessutom använde jag två hela ägg i stället för ett ägg och en äggvita, för mina ägg är så små.
 
 
Banan- och jordnötsplättar ca: 15st
 
1 msk ekologiskt jordnötssmör
0,5 st banan
0,5 dl vetemjöl (byt ut mot special eller annat för att få dom nyttigare)
1 msk mjölk
1 st ägg
1 st äggvita.
 
1. Mosa bananen tillsammans med jordnötssmöret.
2. Blanda i mjölet så gott det går innan du tillsätter mjölken och vispar ihop.
3. Vispa sist ner äggen.
4. Stek plättarna i lite olja om det behövs. Jag gjorde små plättar av ca: en msk. Dom höll ihop bra så man kan säker göra lite större om man vill.
 
Servera med den andra halvan av bananen, andra frukter och bär, grönsaker, kokosflingor, sylt eller vad du då vill!
 
 

Kommentarer
Postat av: felicia

gott :)

2013-10-07 @ 11:53:23
URL: http://feliciaholmgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0