Jäkla marklyft!

Dagen hade ju kunnat bättre. Eller, den började helt okej med -8 grader, så äntligen fick man ta fram vinterjacka och vinterskor! Härligt! For iväg på gymmet och började med mage, är uppe i 80 situps, 110 crunches, 48 benlyft och 70s planka. Trodde inte jag skulle orka plankan alls då jag redan efter typ 15 sek var helt slut och va på väg att ge upp. Men jag bet ihop och klarade det! Firade det med att stå på händer mot väggen i 10-15 sek innan jag, glad i hågen, kom på att jag för en gångs skull skulle köra marklyft. Denna helt suveräna övning, den bästa som finns enligt många. Pff säger jag då. Uppvärmningen på 30kg gick ju hur bra som helst. Bältet satt på och jag kände mig nästan som dom stora starka pojkarna. Bytte vikter och hade nu 40 kg på. Lyfte ner stången från ställningen, la den på golvet och gjorde mitt första lyft. Aj, det kändes ju lite i ryggen. Testade ett lyft till men sen gav jag upp. Lyfte slutligen upp stången på ställningen och gned min ömma svank. Happ, det gick ju bra. Då kör vi lite latsdrag i stället då. det gick hur bra som helst, tills jag hade kört färdigt på 35kg. Sista repsen kändes återigen i svanken, så då gav jag upp helt och for hem.
 
Så nu knaprar jag Alvedon och dubbel dos Ipren. Tur jag ändå är så röra mig någorlunda bra. Då jag fick ryggskottet för 4 år sen snart kunde jag inte göra någonting utan att det gjorde ont. Konstant smärta är INTE kul! Tur det bara känns ibland nu, kan sitta normalt, gå i lugn takt, ligga ner. Ibland hugger det till men så länge jag inte har ont hela tiden så känns det okej.
 
Nu laddar jag för tjejkväll med några gamla Fyrisar, få se vad kvällen bjuder på! Under tiden bjuder jag på en bild från Cypern. Behöver jag säga att jag vill tillbaka, typ i förrgår?!
 
 

Kommentarer
Postat av: mamma

Åhhh, jag längtar tillbaka

2013-10-23 @ 21:39:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0