Kycklinggryta

Igår när jag var och handlade fick jag en impuls att köpa både kokosmjölk och sötsursås. Tänkte att det kan säkert vara gott. Så idag när jag inte hade något speciellt inplanerat till middag så blev det just det! Och gott blev det!
 

Jag använde mig av:
2 st kycklingfiléer, inte jättestora
1 liten burk med kokosmjölk
ca 1,5 msk jordnötssmör
ca 2-3 msk sötsursås
 
Skar kycklingen i tärningar och stekte den i olja med lite salt. När kycklingen var genomstekt tillsatte jag kokosmjölken. När den hade smält tillsatte jag jordnötssmör och sötsursås efter smak. Så fick det puttra ca 7 minuter medan jag stekte wokgrönsakerna.
 
Supergott och superenkelt! Det var helt klart jordnötssmöret som gjorde grytan! Mums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0