Två nya PB på en vecka

Veckan som var var en riktigt trevlig vecka ur träningssynpunkt. Satte nämligen två nya personbästa!
 
Förra veckans tävling i #lifestylebymrr var att maxa i bänkpressen. Har tidigare tagit 45 kg som mest. Till sommaren är det två år sen jag tog det och har aldrig lyckats förbättra det. Senast i höstas (oktober kanske) förskte jag mig på en maxning men det gick inte, jag stod kvar på 45 kg.
Jag har senaste tiden inte tränat speciellt mycket styrka då jag främst satsar på kondition och har jag tränat styrka har jag inte prioriterat bänken. För två veckor sen då jag var till Piteå och lifestyle-tränade körde vi bänk, då hade jag inte gjort det på ca en månad. Så gick det alltså 1,5 vecka till innan vi i onsdags maxade på Kraft&Hälsa. 40 kg flög upp, 45 var inte heller några problem. 47,5 kg gick upp hyfsat enkelt och sen var det dags för 50kg. Som jag lyckades pressa upp! Glädje! 52,5 kg gjorde jag ett försök på också med det var inte ens nära där.
 
Det andra PB satte jag i lördags. Efter att ha varit med brorsan och hans familj hela dagen kliade det i träningsfingrarna. Det var egentligen dags för en lång löprunda men jag kände för att testa 5 km igen och verkligen försöka springa fortare än vad jag brukar. Vilket jag ju faktiskt gjorde! Runkeeper visade 5,01 km på 26:41 min. Då kan jag även räkna bort 5-10 sek på det, det tar ju några sekunder från det att man startar loggen tills man har fått ner mobilen i armväskan. Dessutom låg mitt gamla rekord på 26:42 som jag tog på Vårruset förra våren, så oavsett minussekundrarna så hade jag ju en sekund till godo!
 
Dom där dryga tabata intervallerna gör nog sitt trots allt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0