Blöt tur

Fick besök av Erika och Cilla i afton. Bara surrade en stund och bjöd Erika på kaffe, tydligen änglapiss! Jag som försökte att inte göra det för starkt. Nåja, mer kaffe nästa gång.
 
När dom hade farit så drog jag på mig löparstrassen och begav mig ut. Men först så våtsäkrade jag telefonen, stoppade den i en plastpåse och virade in den ordentlig innan jag satte den i sportfickan. Det var nämligen så att det regnade ute! Men jag begav mig ut ändå. Klart det lockar mer att träna utomhus om det är fint väder, men man måste även träna i dåligt väder. Annars kan det bli riktigt jobbigt att genomföra ett lopp i dåligt väder. Jag kan välja att träna i bra väder, men jag kan inte välja väder vid lopp. Har jag aldrig testat att springa i regn och jag sedan kanske måste springa 3 mil i regn, det blir inte kul.
Det spöregnade inte så på ett sätt var det rätt skönt. Bara jobbigt att allt är blött då man kommer hem igen. Eller extra blött, både inifrån och utifrån.
 
Blev ett hyffsat pass, 4,8km under 25 minuter. Mycket trötta lår efter gårdagens alla tabata-intervaller. Men nöjd just därför.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0