Mycket gym... Och annan träning

Var på gymmet både måndag och tisdag, är länge sedan det hände. Kör ju inte så mycket styrketräning längre utan satsar mest på löpning och simning. Men ibland får man lite längtan till att lyfta tungt igen så då gör man helt enkelt det!
I måndags blev det rygg och triceps. Veckans tävling i #lifestylebymrr är som sagt 1 repetition på maxvikt i marklyft. För tre år sen då jag var med i Kraft och Hälsa-mästerskapen tävlade jag på 60kg och gjorde typ 30 reps eller något liknande. Har sen dess aldrig kört speciellt mycket marklyft och har jag kört har jag haft betydligt lättare vikter. Nu när tävlingen drog igång började jag om med marklyft men lyfte som tyngst 40 kg. Har aldrig förut maxat så att dra upp 80 kg var helt otroligt! Jäkligt tungt och benen bara skakade, men upp fick jag stången!
 
Yttepyttebulan!
 
Igår, tisdag, var det dags för mina tabata-intervaller på löpbandet och då brukar jag alltid köra lite styrka innan. Blev mage och axlar. Jag gillar verkligen att köra axlar, muskulösa axlar är så snyggt! Men det kändes i ena axeln idag när jag sprang att jag hade tränat axlar igår.
 
Vad har jag tränat idag då? Eftersom det är onsdag och påsken är över så var det självklart dags för lite morgonsim! Har haft lite jobbigt med morgonsimmet då jag inte äter frukost innan, känns som att jag har ett hål i magen och inte riktigt energi att orka ta i. Har testat att dricka vatten och celcius innan, men det stannar ju som inte i magen och täpper till det där "hålet". I morse åt jag en riskaka och drack lite vatten och det kändes betydligt bättre! Riskakan täppte till hålet och jag kände mig inte tom.
Efter jobbet var jag iväg på Åsen och sprang två varv. Joggade dit i lugnt tempo. När jag kom fram så stannade jag och stretchade lite snabbt. Sedan satte jag igång gpsen och mätte hur långt ett varv är. Har hört av andra att ett varv ska vara 2,5 km, men det är det inte, det är exakt 2 km. Mätte först en gång ett varv. Sedan startade jag om, sprang åt motsatt håll och när jag kom tillbaka till utgångspunkten så visade det exakt 2 km igen. Så ett varv på Åsen är 2 km och ingenting annat. Så fem varv för att få ihop en mil med andra ord. Sedan är det 800 m mellan min port och upp på Åsen via Apeln. Mycket bra att veta!

Kommentarer
Postat av: anton

Är inte en gps dålig på att mätta sträckor om det är mkt upp och ner som på åsen? tror att åsen är uppmätt till 2.5 med hjälp av linor för många år sen. Har iaf pappa sagt då jag sprang där. but who knows inte som att jgag var där. Åsen kanske har krympt? :P
Bra jobbat på marklyftet!

2014-04-24 @ 18:46:53
Postat av: Johan

Är oxå rätt säker att det är 2,5 du får kalibrera cykeldatorn rätt å gå med cykeln ett varv

Svar: Då får du då hjälpa mig, för på förra cykelturen så mätte den typ hälften så långt som telefonens gps gjorde (jag cyklade till Korsträsk och tillbaka)
GretaTurbo

2014-04-25 @ 23:13:04
Postat av: Hanna

Jag startar på söndagen, nummer 1526. Om jag minns rätt :)

2014-04-28 @ 20:25:04
URL: http://www.vasaloppet2015.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0