Ugnsbakad chokladgröt

Både jag och en av mina arbetskollegor är ju med i #lifestylebymrr och eftersom vi båda, främst nu men även annars, pratar mycket träning och nyttig mat när vi jobbar så delar vi glatt med oss av goda recept. Jag tipsade henne om kanelbullegröten så igår skickade hon bild och recept på chokladgröt. Vilket var givet att testas på morgonen idag! Den blev riktigt god den med och jag fick till den så där perfekt som man vill ha den, nämligen lite kladdig i mitten! Tänk att en nyttig och rätt tråkig normal frukost som havregrynsgröt kan smaka så himla gott! Testa absolut även detta receptet, ni kommer inte ångra er!
 
 
Ugnsbakad chokladgröt
 
1 st ägg
1 dl havregryn
1 msk kakao
1 msk stevia
1 krm bakpulver
1 msk mjölk
1 msk kvarg
 
1. Sätt ugnen på 225 grader.
2. Rör ihop alla ingredienser och häll i en ugnsfast portionsform.
3. Grädda i mitten av ugnen ca 10 minuter.
 
Hallonfrosting
 
Hallon
Kvarg
Ev stevia
 
Rör ihop lagom mängd hallon och kvarg till en frosting. Jag värmde mina hallon (ca ½ dl) och blandade i lite stevia för mer sötma. Rörde sedan ner kvargen (ca 2-3 msk).
 

 
Ser ni så perfekt kladdig den blev i mitten!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Gud vad gott det såg ut!

Svar: Det var riktigt gott!
GretaTurbo

2014-04-18 @ 11:07:16
URL: http://sandraingrid.spotlife.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0