Stöd Barncancerfonden!

Veckan innan jag skulle simma Vansbrosimningen startade jag upp en insamling till stöd för Barncancerfonden. Jag har haft tankar hela vintern/våren om en insamling till något, men aldrig riktigt tänkt tanken färdigt eller börjat dra i några trådar. När det så närmade sig första start så fick jag lite bråttom, vilken av alla fonder/föreningar ska man välja? Att hjälpa barn känns som en självklarhet och eftersom vi har cancer i släkten (inte bland barnen tack och lov) så blev det rätt naturligt att välja Barncancerfonden.
 
Klicka här eller på bilden för att komma till insamlingen och för att läsa mer.
Insamlingen har redan kommit upp i 1350:-! Tackar och bockar ödmjukast för Barncancerfondens räkning! Lyckas jag samla in samma summa pengar vid varje lopp så kommer jag nå målet på 5000:-! Det känns superbra! Och skulle jag inte nå den summan är jag ändå tacksam för de slantar som kommer in, varje krona räknas! Skulle jag komma över målet skulle jag bli överlyckligt! Jag hoppas vi kan göra det här tillsammans, kanske just våra pengar och just denna insamling kan hjälpa ett sjukt barn med familj på något sätt!
 
 
"Jag är en helt vanlig 27-årig Norrbottenstös vid namn Lotta. Hösten 2013 sprang jag för första gången Tjejmilen. En vecka senare satt jag på en balkong i Cypern och tittade ut över havet och funderade på vad mitt nästa mål skulle bli. Och från ingenstans kom jag på det, jag skulle göra En Svensk Klassiker! När jag väl hade bestämt mig och hade anmält mig till dom första loppen väcktes tankar om hur jag kunde göra detta till något större. Jag ville att all den tiden jag lägger ner på träning skulle kunna hjälpa någon fler än bara mig själv. Jag kan inte träna för någon annans hälsa än min egen, men genom att samla in pengar via min träning kan jag hjälpa andra. På så vis har jag hittat ett sätt där min träning kan hjälpa andra att må bättre!
Så skänk en slant för vår framtid! Hjälp mig hjälpa andra!"

Kommentarer
Postat av: mamma

Det är en fantastisk resa för oss att få följa dig på din resa mot din svenska klassiker <3
Go for it girl :)

2014-08-22 @ 19:38:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0