Whiskeyröst

Kom precis hem från Hälsocentralen. Har sen i tisdags haft ont i halsen och onsdagkväll tappade jag rösten. Och på det är det hosta och slem i halsen. Ingen feber eller snorig näsa, känner mig inte speciellt dålig heller. Halsprovet och snabbsänkan visade ingenting så det måste vara ett virus jag fått. Och det verkar ju som att det satt sig mest på stämbanden. Skulle jag bli sämre innan torsdag så skulle jag få höra av mig igen så jag skulle få träffa en läkare. Tills dess är det bara att vänta. Sköterskan rekommenderade Bisolvon mot hosta och slem och Zyx mot ont i halsen. Och så blir det bricanyl och pulmicort för luftrören.
Eftersom jag åker till varmare breddgrader på fredag undrade jag om det är okej att sola, och det var det. På frågan om träning så skulle jag vila, man ska inte träna då man har ont i halsen eller har feber. Och när halsontet är över så fick jag börja träna men skulle inte göra något som är ansträngande för luftrören, exempelvis springa. Va ända inni! Den enda träningsformen jag verkligen måste göra nu är att springa! Och det är typ det enda jag inte får göra! Känns jäkligt surt nu en månad innan tävling. Men det är bara att vila, dricka mycket vatten och hoppas på att bli frisk snabbt! Tydligen kan det ta upp till 2-3 veckor att bli frisk, jag har verkligen inte tid med det sånt här svammel! Snälla, gör mig frisk, typ igår!
 
Fick tom ett litet plåster efter snabbsänkan, det var inte igår!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0