Helgen som varit

Fredag kväll var jag till Norrfjärden och spelade som vanligt, det var dessutom min tur att bjuda på fika. Morotskaka och chokladbollar smaskade alla på, utom jag som fick smaska på kvarg med funlight och hallon. Men det var gott det med!
På kvällen sen jag kommit hem blev det filmmys hos Elin. Eftersom vi båda är med i Lifestylebymrr så blev det snacks därefter, funlightsaft i vinglas, morots- och gurkstavar med dip gjort på kvarg och dippulver (en sån där färdig påse från OLW). Mysigt!
 
Lördag for jag hem till Vidsel, kom hem precis i tid till damernas skidstafett. Och vilket lopp Kalla gjorde! Blir tårögd varje repris man ser! Gjorde snögubbe med flickorna ute på gården innan jag satte mitt nyinköpta klister under skidorna och for iväg till skidspåret. Det gick så lätt att åka uppför, behövde inte saxa en enda gång och kunde "gå" uppför med skidorna. Fick ibland skrapa bort ett 3cm tjockt lager med snö, men det var lätt den roligaste skidrundan hittills! Älskar Vidsels skidspår! Första varvet blev 2,3km slingan, som enligt min GPS visade 2 km. Andra varvet for jag 5km slingan som enligt GPSen bara var 3,9km. Så då är frågan den om jag verkligen åkte 7,3km eller om det bara blev knappa 6.
 
På kvällen badade jag och flickorna bastu och sedan såg vi Melodifestivalen. Efter dom lagt sig såg vi klart röstningen på mellon och sedan surrade vi ett tag.
 
Söndag stiger man upp till världens snöstorm. Skit! Jag som skulle åka skidor.. Blev att skotta snö efter lunch, ta bort klistret från skidorna, packa bilen och kl 17 var det barngympa i Vidsel innan hemfärd. Sen ville Bella så gärna att jag skulle stanna en stund sen jag skjutsat hem dom, så det gjorde jag. Men det första dom skulle göra n'r dom kom hem var att se ett barnprogram på TV, så när jag skulle fara höll jag inte på få någon kram av dom! Deras mamma fick pausa programmet för att dom skulle hinna säga hej då. Roligt med barn!
 
Blev en handling inför veckan och sedan brände jag och Malin av ett benpass på gymmet, härligt! Känns i vaderna kan jag lova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0