Inte nöjd

Steg upp kl 5 i morse för att jag skulle hinna med ett löppass innan jobbet. Gjorde dagens 60 burpees hemma innan jag gick iväg till gymmet. Ställde mig på löpbandet och började springa. Efter 5 min var jag tvungen att stänga av och stretcha vaderna som totalt krampat ihop av träningsvärk. Sedan startade jag bandet igen och då kändes det ingenting i vaderna. Men det gick dåligt att springa för det. Kom mig 2,7 km på 20 min. Fy tusan så besviken jag blev på mig själv. Men förkylningen har satt sina spår och jag är inte riktigt hundra i luftrören än. Det märkte jag redan i söndags då jag skottade, hostade på bra ett tag efteråt. Så jag får väl sakta men säkert stegra konditionsträningen, någon gång ska man väl blir helt frisk igen.
 
För er som undrar vad det är för knäppis som inte far och springer efter jobbet så är det som så att jag faktiskt inte hann. Slutade 15, har massagetid kl 16 och sen ska jag på kalas ikväll. Dessutom måste jag ha vilodag i morgon pga sprutan, och vill inte gärna ha två vilodagar på raken. Därför måste man upp före tuppen, även fast jag inte riktigt gillar det då man inte får sova så länge som kroppen behöver. Är ingen förespråkare för att stiga upp kl 5 för att morgonpromenera eller så, anser att sömnen är viktigare för att kroppen ska hinna återhämta sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0