Bodytoning

Kom precis hem från ett grymt svettigt pass på Kraft och Hälsa. Bodytoning blev dagens träning. Step up-bräda, hantlar och mattor. Tungt, svettigt och utmattande. Det är länge sen jag var på ett sånt här pass tidigare, måste vara typ 5 år sen eller så. Jag bodde ju praktiskt taget på Korpen förut, var jag ledig gick jag 5 dagar i veckan och upp till som mest 7-8 pass per vecka. Helt galet vad jag tränade då! Kommer så väl ihåg sista året på gymnasiet. Då hade jag tre idrottslektioner per vecka plus att jag gick på Korpen nästan varje vardagkväll plus att jag ibland simmade på fredagarna också. Jäklar vilken kondis jag hade då! Kommer ihåg att jag orkade cykla uppför kyrkbacken utan minsta problem. Nu flåsar man som en gris bara man går uppför backen.
 
Nåja, det var inte riktigt det jag ville ha sagt med det här inlägget. Eller jag vet egentligen inte riktigt vad jag ville ha sagt med det här, men det var kul och jobbigt. Svetten lackade och flög runt omkring mig. Det kan vara kul någon gång ibland med ett sånt här pass, men det är inte riktigt min grej längre känner jag. Ren styrketräning eller kondition är mer min grej nu, men som sagt. För ett antal år sen var det bara tanken att få röra sig i grupp som var kul! Jag tränade för att det var en kul sysselsättning, som en hobby ungefär. Nu tränar jag ju också för att det är kul, men samtidigt för att kroppen ska må bra och vara stark. Och snygg! Det är snyggt med vältränade och tonade kroppar!
 
Nåja. Dags att avrunda och hoppa i duschen, jag luktar inte karameller direkt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0