Vallakurs

Igår var jag iväg på vallakurs här på byns sportbutik. Verkade ändå inte så superinvecklat. Nu har jag ju inget vallajärn, sickel eller borstar att använda mig av, men dom använder man främst då man lägger på glidvalla. Vilket jag inte har tänkt försöka mig särskilt mycket på. Då kan jag lämna in skidorna för att få det fixat i stället. Betydligt billigare än att köpa in alla verktyg och medel själv. Måste däremot införskaffa mig nå klister, kan ju behövas så här till våren då det blir varmt ute och blött i spåren. Annars klarar jag mig rätt bra med Gundes kit från Swix. Däremot skulle jag ha haft en vallaställning till skidorna, gör ju det hela så mycket enklare. Men jag får kanske nöja mig med två stolar tills vidare. Har ju inget garage att hålla till i precis.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0