Fyra mil på två dygn

Ja, det har blivit rätt många steg sista två dygnen. Söndagkväll inleddes först med fotbollsträning kl 19, lite passövningar och sedan lite spel. Riktigt kul! Sedan började jag springa mot Vidsel. Hann en bit ut på Jokkmokksvägen innan pappa kom ikapp och plockade upp mig. Blev nästan 11,5km.
 
 
Igår promenerade jag och mamma upp till mormor, vilket blev 6,5 km. Städade hela hennes inglasade altan från golv till tak, åt massa goda mackor till lunch och palt till middag! SÅ SJUKT GOTT! Men se fikat avstod jag ifrån och det kändes lite jobbigt. Inte för att jag inte fick fika, utan för att det är så fruktansvärt svårt att tacka nej till fika då mormor eller farmor bjuder, det finns liksom inte i deras värld. Nåja, jag avstod fikat men åt i stället någon macka extra till lunch.
Promenad hem, 6,5 km till. Sedan TV-tittande hela kvällen.
 
 

Åt mycket färs för att balansera upp alla kolhydrater från både lunch och middag.
 
I morse så skulle mamma följa mormor till Piteå, så då steg jag upp tidigare för att hinna springa. Samma visa som i söndagskväll, jag drog iväg och hann springa 9,7 km på 57 minuter! Är riktigt nöjd över det med tanke på att det inte var en endaste nedförsbacke, utan antingen plant eller uppför. Hann precis bortanför Östrand då dom plockade upp mig.
Har bakat och lagat mat idag, åt lax för första gången sen #lifestylebymrr drog igång! Riktigt gott blev det med lite philadephiaost med grillad paprikasmak på. Följde sen Annika ut på Åsen och jogga ett varv och gick ett varv + att vi körde 5 backintervaller. Så där blev det 5-6 km till.
 
 
Nu har jag precis bakat ett bröd till och ser samtidigt på Biggest Loser. Kl 22 blir det kvällsfika med nybakat bröd och kvarg tillsammans med Renées Rubriker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0