Lifestyle by MRR - resultatet

Igår avslutades #lifestylebymrr och vi har nu 7 finalister, 3 killar och 4 tjejer då två av tjejerna fick samma antalet röster. Imorgon kl 21 är det slutröstat och vi får då veta vem som vann. Jag är inte en av finalisterna men gråter inte för det. För jag vann ändå då jag sprang i mål i lördags på halvmaran! Vi är alla vinnare, alla vi 80 som varit med på den här resan!
 
Hade självklart tänkt berätta hur det har gått och så, men blev lite lat så jag kopierar in texten jag skrev på vårat facebook-forum.
 

"Då var det väl dags för mig också att visa upp tävlingens resultat. Jag gick ut duktigt och höll mig till kost- och träningsschemat första halvan av den här resan. Kosten har jag skött rätt bra, vägde maten i början men efter några veckor körde jag mer på ögonmått och vägde ibland. Vissa dagar har jag ätit lite för lite medan jag vissa dagar har ätit lite mer, men jag anser att det går +-0 där. När sen snön började smälta och löparsäsongen ute tog vid la jag nästan helt styrketräningen på hyllan och fokuserade mest på just löpningen. Jag kände att då mitt närmsta mål var att springa en halvmara (som är nu på lördag) ville jag fokusera på det. Tror inte att tunga styrkelyft på gymmet gör mig snabbare och mer uthållig, så Chrille fixade fram lite andra övningar som kan hjälpa löpare att bli bättre. La även här till simning i träningen då första delen i klassikern är just simning (6 veckor kvar). Har lite sporadiskt varit på gymmet och lyft vikter, mest för att jag saknat det och då vi har haft tävlingarna. Något jag har blivit riktigt förvånad över, men självklart glad, är att jag ökade mitt pb i bänk med 5 kg och maxade i marklyft (vilket jag aldrig gjort tidigare) under den här tiden då jag tränat väldigt lite styrka. Jag har även fått synligare muskler.

Hade jag följt både kost-och träningsschema till punkt och pricka hade jag förmodligen haft helt andra resultat, främst kroppsliga. Mina mål med tävlingen var att förbättra konditionen och få uthålliga muskler. Har delvis klarat av det, men målen har ändrats lite efter resans gång. Då jag startade var planen att springa halvmaran nu i vår och tjurruset till hösten och inleda klassikern med vasaloppet nästa år. Nu börjar jag ju redan i sommar med klassikern, därav har jag främst fokuserat på löpning och simning nu och inte så mycket uthållighet i musklerna som jag kommer att behöva till vasan, det får blir till hösten i stället, då löpningen är avklarad. Målet med halvmaran var att klara den under 2h. Om jag ger mig den på det, har en bra dag och banan är lätt så tror jag att jag kan klara det. Men även här har jag fått en helt annan inställning. Från att ha en tid jag vill slå så känns det som att jag är en vinnare bara jag tar mig runt! Och så känner jag inför alla mina lopp!

Så vad har jag fått ut av tävlingen? Jag kommer verkligen försöka till att fortsätta äta bra mat och inte slarva så mycket med kosten. Jag är en obotlig gottegris och älskar allt vad stavas fika, godis, glass och snacks! Men jag ska försöka att hålla allt sånt till helgerna, äter man gott dagligen så blir inte fredagsmyset och lördagsgodiset lika "heligt". Jag har insett att allas resor är unika! Några veckor in i tävlingen var jag ledsen över att jag bara tappat 1 kg medan vissa hade tappat 5 kg, men efter fina peppord från flera, främst Coach T, så insåg jag att alla har olika förutsättningar och alla kämpar på olika sätt. Jag kan stolt säga att jag är nöjd över min kropp, att jag gillar det jag ser i spegeln! Visst finns det fortfarande vissa delar som jag önskade såg lite annars ut, men jag har lärt mig att leva med dom. En vacker dag kanske jag står där med drömkroppen, men även om det aldrig händer så älskar jag min kropp som den är nu!"

 
 
 
 
Vikt: -5,6 kg
Biceps: -2,5-3 cm
Under bysten: -2 cm
Midjan: -4 cm
Under naveln: -4,5 cm
Rumpan: -6,5 cm
Lår (störst): -4,5-5 cm
Lår (smalast): -1,5-2,5 cm
Vad: 0

Kommentarer
Postat av: mamma

Bra skrivet. Glad att du har rätt inställning.
Det viktigaste är att man tar sig i mål, inte att man alltid måste slå pers.
Det syns att din kropp har förändrats. Du är jättefin, men i mina ögon är du alltid det vilken kropp du än har <3

2014-05-30 @ 19:39:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0