9 dagar kvar

I tisdags fick jag hem mitt startbevis till Lidingöloppet! Det börjar verkligen närma sig nu! Är grymt taggad och peppad, men jag har ett grymt oflyt just nu.
Det hela började ju för en månad sen med att jag började få lite smått ont i halsen. Det försvann inte och utvecklade sig så jag fick slem i halsen, lite hosta och en riktigt envis heshet. Då det var som värst kunde jag nästan inte prata för att jag var så hes. Proverna visade ingenting så det enda jag kunde göra var att lindra med de receptfria läkemedel som fanns. Träna fanns inte på kartan! Jag som hade tänkt testa springa 30km innan semestern för att testa kroppen och veta att den hinner återhämta sig.
Jag åkte sedan utomlands i två veckor och 4-5 dagar in på semestern vågade jag börja promenera och sedan springa lite försiktigt. Jag kände mig helt frisk och sprang några morgnar. Tyvärr inga långa sträckor då det blir så varmt, eller är varmt hela tiden. Längsta sträckan blev lite drygt 7km.
I lördags då jag kommit hem sprang jag 10km. Planen var att springa det dubbla men eftersom jag bara hade sovit 2h på morgonen kändes det överkurs. Dessutom mådde jag inte bäst, vilket jag tror berodde på att man åt mat på flyget mitt i natten.
 
 
Nu är det så att jag i söndagskväll/måndagmorgon hade lite ont i halsen, igen! Har inte haft mer ont sen dess men nu börjar jag vara slemmig i halsen morgon och kväll och idag känner jag en liten heshet i rösten som inte fanns där igår. Vad tusen är det som händer med mig?! Denna gången kan det absolut inte vara överträning som resulterar i att kroppen säger ifrån. Jag har inte tid att bli sjuk, jag ska springa 30 tunga km om endast 9 dagar! Snälla snälla, låt mig få vara frisk! Låt det stanna med lite slem och en nästan-heshet! Jag får inte bli sjuk nu! Och skulle jag bli det skulle jag ändå försöka ta mig igenom Lidingöloppet. Så länge jag klarar reptiderna så får jag väl gå mig igenom loppet. Men så långt hoppas jag verkligen inte att det ska gå. Jag intalar kroppen att den är frisk och inte ska bli sjuk och att jag ska greja det här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0