Årets premiärtur ute!

Igår efter jobbet gjorde jag mig i ordning och packade ryggsäcken. Här skulle det premiärcyklas ute! Destination: Hertsön, Luleå. En sträcka på inte mindre än 70km!

Det blåste litegrann, eller ganska mycket ändå, men det gick bra att cykla. Var bara några få gånger jag kände av vinden och då från sidan. Annars hade jag lätt medvind i princip hela vägen! Gick riktigt bra att cykla! Gick in på Ica i Antnäs för att värma upp tårna och få tillbaka känseln i dom, stod där knappt fem minuter. Innan jag nådde Hertsön var fötterna helt borta och kändes dubbelt så tjocka, både av kyla och domningar. Men det gick bra! Lite röd mellan benen men det ska nog lite ringblomssalva råda bot på. Det ska tydligen vara bra att smörja med.


Väl framme så hoppade jag i duschen medan C gick och handlade. Hem kom han med (middag och) en chokladkaka! Mums! Sen så smörjde han in benen mina med nå liniment och så slog han på Star Wars IV! Har man inte en bra karl så säg! Benen brann under hela filmen kan jag lova!


Tanken var att jag skulle cykla hem idag, men här sitter jag nu på bussen. För det första så var det snöstorm då vi vaknade, marken var helt vit! Så då slutade jag ut cyklingen hem. Men så blev det sol och all snö smälte bort igen, men eftersom benen känns lite stumma idag så fick det bli buss ändå. Bara jag får komma igång lite mer med cyklingen så ska det inte vara några problem att cykla 7mil två dagar i rad! Ska man cykla det fyrdubbla om två månader på samma dag så är det bara att pressa sig lite nu under träningen!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0