PT Trampen

I söndags var det dags för PT Trampen, en motions"tävling" i Piteå som Piteå Tidningen och Piteå Cykelklubb ordnade. Jag och Zara hade anmält oss. Man kunde välja på broarna runt, ca 3 mil eller byarna runt, ca 6 mil. Vi valde såklart 6 milen. Men när det närmade sig söndag så hade Zara ont i halsen och vågade inte cykla, smart tänkt. Trän med halsont sägs ju inte vara så bra. Så jag "tvingade" med mig storebror i stället, men lovade att vi kunde välja den kortare sträckan i stället. Han hade trots allt bara cyklat totalt 25 km under hela sommaren, och förmodligen det längsta han någonsin cyklat i hela sitt liv. Men när vi väl var på plats så tyckte han att det var väl lika bra vi cyklade den längre sträckan. Sagt och gjort, vi tog oss an 6 milen.


Och med resultatet i handen så gick det superbra! Johan gjorde ett enormt bra jobb på sin gamla 5 växlade "racer"cykel utan clips i pedalerna! Med brinnande lår och utan erfarenhet cyklade vi runt på 2:14:29, men då gick första kilometern väldigt sakta då alla startade samtidigt och följdes åt fram till brandstation där det var säkert att dra ifrån. Trots det och tre snabba stopp fick vi en snitthastighet på 27,65km/h! Superbra med andra ord! Och när jag frågade Johan om han inte skulle följa med på Vätternrundan nästa år så verkade det inte helt omöjligt!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0