Today was not a good day for longdistance running

Klockan ringde kl 8 i morse. Diskade undan och prockade ut allt ur diskbänksskåpet, för det skulle komma någon och spola avloppen idag. Sedan gjorde jag grötfrukost och satte mig framför tvn. Vädret såg lite grått och disigt ut, 13 grader ute. Perfekt löparväder! Två timmar senare, 10:30, drog jag ut på min tänkta långtur. Såg ut att vara lite varmare ute just då, så tog på mig en kortärmad tröja i stället för långärmat till mina svarta hellånga tights. Redan efter någon kilometer inser jag att jag är för varmt klädd, för det var varmt ute, men inte vände jag för det, hade ju ändå tänkt springa i skogen och där är det säkert skugga och svalt. Tror ni det var det?! Nädå, inte det minsta! Solen gassade och det var knappt någon skugga. Man kan ju tycka att jag borde ha vänt hemåt mycket tidigare, men heter man Lotta Tjurskalle Norén får man skylla sig själv.

Sprang in i skogen och hittade tillslut efter nästan 7km springande en bra grus/skogsväg. Solen stekte och vattnet sinade fortare än tänkt. Tjurigheten tog över och jag vägrade vända om förän jag nått 10km. När jag efter 3,5km till nådde asfaltsvägen igen hade jag inte många klunkar kvar i vätskebältet. Jag orkade varken springa fort eller länge innan jag var tvungen gå, tog små, små klunkar och funderade starkt om jag skulle knacka på någonstans längs vägen och be om vatten. Men med ca 2 km hem kändes det som överkurs. Men nog hade det varit gott med lite kallt vatten!

Väl hemma var jag helt färdig, stapplade uppför trappen och in i lägenheten. Ville ha något riktigt kallt så började halsa från Lokan i kylen, fortsatte sen med vanligt kallt kranvatten och på max En minut hade jag halsat en halv liter vatten ungefär! Snacka om törstig och överhettad!

Stretchade och hoppade i duschen. När jag står och ska sätta balsam i håret plingar det på dörren! Nu, precis den stunden jag inte vill att arbetarna ska komma så kommer dom. Dom hinner bara låsa upp så ropar jag att jag står i duschen, så han skulle komma tillbaka på en stund. Knappt fem minuter senare plingar han igen, så får öppna dörren i bara handduk och välkomna han in i mitt hem! Sprang sen in i sovrummet och klädde på mig.
Medan han höll på i badrummet fixade jag lunch, men knappt halvvägs genom lunchen började jag må tjyvens. Fick spara överbliven lunch till middagen och försökte vila mig i form, gick inte så värst bra. Väl på jobbet så började jag få ont i huvudet och ansiktet förblev varmt. Kollade en temp som visade 37,3 vilket för mig är lite feber. Alvedon, Ipren och en resorb och en timme senare mådde jag mycket bättre!

Nu ska jag sova skönt inatt och hoppas att jag fått lite vett i skallen. Kommer det fler varma dagar ska man inte fara ut och springa i närmare 2 timmar! Det kan sluta mycket värre än för mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0