23 dagar kvar

Tiden bara rusar förbi och nu är det bara tre veckor kvar! Om 23 dygn har jag förhoppningsvis precis tagit mig i mål i Mora. Att åka 9 mil på skidor är inte så bara, men jag intalar mig dagligen att jag ska klara det!
 
Nästa söndag kommer att bli en försmak på vad som komma skall. Då blir det att åka Andörjan, vilket är ett 40,5 km långt skidlopp. Idag åkte jag 2/3 av loppet. Planen var att åka även ett tredje och sista varv så jag skulle få ihop 40 km, men vätskan och energigelén tog slut lite fortare än tänkt.
 
Note to self: Ät en mastodontfrukost innan du planerar att åka långt igen, du kommer längre på det!
Har märkt det nu, något jag även märkte i somras då jag sprang som mest. Och det är rätt logiskt också om man tänker på det. Att man har mer energi att göra av med om man tränar på eftermiddagen än på morgonen. Men planerar man att hålla på i flera timmar gör man det gärna på morgonen för annars blir kvällen så kort.
 
Dagen resulterade i varje fall i ett träningspass i strålande solsken, ca -5 grader och 28 nya kilometrar under skidorna! Helt okej med andra ord!
 
 

Inte lökar jag nå när jag tränar, inget alls...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0