Nytt år, nya vanor

Ett tag åtminstone. Ska försöka vara duktig i 8 veckor, fram tills Vasaloppet är avklarat. Sen kan jag få käka fritt en vecka eller så innan nya tag inför Värternrundan ska tas.

Nä, men jag har levt så skräpigt nu att det är hemskt. Har fortfarande tänkt unna mig saker, men har satt ett max på 2 gånger i veckan. Och första veckan hade jag tänkt hålla mig borta från allt vad socker heter. En liten detox.
Blir även att börja göra lite storkok igen, är ju som väldigt smidigt att ha färdiga middagar i frysen. Speciellt nu när jag jobbar mer och måste börja träna långa pass. Tiden finns inte till att laga mat varje dag och att äta en Gorbys till middag efter ett jobbigt skidpass är inte optimalt på något vis.
Kommer inte bry mig så hårt om att det ska vara fettsnålt,eller kalorisnålt, vill jag käka plättar med sylt (och grädde) så gör jag det. Det blir vanlig hederlig svensk husman här. Och då ingår plättar, gräddsåser och hamburgare som maträtter!


Blev ett litet lagom träningspass idag. 130 minuter, 18km och -15 friska grader senare såg jag ut som snömannen. I supersnabba glajjor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0