Deppig och fjällsemester

Usch vad tråkigt det är när man inte kan träna som man vill. Redan två dagar efter Lidingöloppet längtade kroppen ut i löpspåret. För att springa långt igen! Eller för att springa riktigt snabbt! Längtade efter båda delarna. Hade hunnit tänka ut att jag skulle fara på friidrottsbanan och testa både max på 400m och 400m-intervaller. Men här ligger man nu, oförmögen att ens kunna gå ut på en liten promenad i det vackra höstvädret.

Sjukskrev mig onsdag till fredag förra veckan, tänkte att 6 dagar vila från jobbet borde vara bra. Men redan efter två timmar på jobbet idag började jag känna av foten, och känner fortfarande av den. Jag blir så ledsen!


När man är sugen på att just springa så spelar det ingen roll hur mycket man peppar sig själv till att tycka om alternativ träning (i mitt fall motionscykel och styrketräning), jag vill ju fortfarande ut i löpspåret! Men jag biter ihop och försöker göra något bra av min tid på gymmet. Idag blev det cykel 20min och sen två axel-maskiner plus core-övningar. Drygade ut cyklingen med att läsa senaste numret av Runners World. En artikel hade Martina Haag skrivit om när hon, hennes syster och deras kompis sprang Kungsleden på fyra dagar. Jag vill också springa (eller åtminstone gå) Kungsleden! 11 mil i fjällen, vilken upplevelse alltså! Jag är ingen naturmänniska och har aldrig varit, men jag önskar att jag var! Och jag tror jag skulle kunna bli, men inte själv. Men detta till trots har jag länge känt att jag skulle vilja vandra i fjällen och bestiga berg! Frågan är bara hur man ska hitta tiden till det då man har så många andra saker (läs lopp) man vill göra och träna inför.




När nu foten blir bra igen så kanske man får satsa på Vasaloppet och Vätternrundan så jag blir klar med min andra klassiker. Sedan kanske man får svida om till kängor och planera in en fjällsemester under sensommaren. För att sedan ta sig an ett maraton. Låter väl som en vettig plan?! Så, vem vill följa mig till fjällen i, låt oss säga augusti 2016? Och som dessutom kan lära mig allt om natur, vandring och bergsbestigning?! Hojta till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0