En vecka senare

Förra måndagen började mitt fräschare liv. Eller bättre period för kroppen. Slutade med allt godis och gotta och drog drastiskt ner på allt gluten. Har ätit gluten men inte i lika stor mängd, allt bröd (utom tortillabröden) har varit glutenfritt. Började även tisdagskvällen med fettförbränningstabletter, har länge varit sugen på att prova och se om dom hjälper nå. Nu en vecka senare så har jag gått ner 1,8kg! Jag vet att det mesta bara är vätska, precis som det alltid är första veckan man gör något nytt, men det känns bra! Kände och såg redan efter någon dag på magen att den inte var lika svullen, så det är skönt! Nu hoppas jag hinna tappa några kilon till innan Lidingöloppet, allt blir så mycket lättare ju lättare kroppen är! Knappt 4 veckor kvar så det börjar dra ihop sig!
 
Har hittat ett nytt glutenfritt bröd som är så himla gott! Lite som smörgåsrån fast bättre faktiskt! Kanske inte det mest näringsrika men bra till mellan- och kvällsmål.
 
 
När jag får tid och ork över ska jag ta och baka eget glutenfritt proteinbröd, eller nästan glutenfritt i alla fall. Sara på jobbet sa att dinkelmjöl är rätt snällt för magen om man ska baka bröd i stället för vanligt vetemjöl. Kan man säkert blanda lite friskt, både dinkel-, havre-, mandel- och kokosmjöl. Blir säkert jättegott!
Tips på goda och nyttiga glutenfria recept på bröd mottages tacksamt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0