Men äntligen!

Har inte kunnat åka skidor sen förra lördagen då jag åkte 20km i Renrajdens lopp pga den gräsliga kylan! Söndagen blev det -20 efter att lördagen var toppen med endast -6. Sedan har det bara sjunkit under veckan och var ner på cirka -33 i ett par dagar tills igår då det small till och blev endast -18! Så idag när det var -16 i Vidsel så kändes det ju varmt som tusan! Så äntligen fick jag åka lite skidor igen! Blev endast 9km men hade inte tid med mer. Men till veckan ska jag ge mig på en 25-30km tror jag. Bäst att börja öka mängden om man ska fixa Vasaloppet om endast 6 veckor!


Förra helgen var det alltså Renrajden, ett seedningslopp. Och det innebär alltså 40km. Johan och Zara åkte alla 40km eller 8 varv á 5km medan jag nöjde mig med hälften då jag inte vet hur foten skulle reagera. Jag hade ändå insett att jag aldrig skulle kunna seeda upp mig nå, jag är alldeles för sölig (långsam) för det. Men jag avverkade mina 20km på ca 1:56:30 och det fick duga. Nu är det Andörjan om 4 veckor, får satsa på den seedningen i stället. Tror inte jag kommer seeda upp mig nå, men Öppet Spår-loppet från i fjol gör att jag automatiskt startar en startgrupp upp, alltså i startgrupp 9. Bättre än inget i alla fall.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0