En växande mage

Jag har nu nått till den punkten i graviditeten att magen börjar ta mer och mer plats. Vi har gått in i vecka 25 (24 fullgångna veckor) och har bara 40% kvar till BF. Det närmar sig med stormsteg med andra ord! Vet inte hur stor man brukar vara vid det här laget i sin första graviditet men det känns som att jag har en ganska rejäl kula! Fast samtidigt känns den ibland som "för liten", jag vill ju ha kulan där liksom!



Men, som jag skrev högst upp, magen börjar ta lite plats nu. Ibland är det jobbigt att böja sig ner för att knyta skorna, ska jag ligga på sidan måste jag dra upp knäna högt för att ligga skönt, ryggen tröttnar till rejält vissa dagar, jag känner mig jättekissnödig ofta fastän jag bara kan klämma ut några droppar var gång och kläderna sitter inte så bra längre. Till och med mjukisbyxor sitter dåligt och klämmer nedanför magen! Ska man behöva gå naken sista månaderna? Måste kanske införskaffa mer gravidbyxor men vill samtidigt inte lägga ut en massa pengar på kläder jag kommer använda i några månader till bara.. Någon som har några tips? Kan även berätta att gummisnodd i gylfen inte funkar längre då dragkedjan skaver mot magen. Så det fick jag sluta med för mer än en månad sen.



När vi var nere i Ullared i somras köpte jag ett träningsset, tights och linne, som jag tänkte jag skulle kunna använda rätt länge då jag köpte en storlek större och som då satt rätt slappt. Tji fick jag! I fredags invigde jag linnet och det är ganska precis att jag ryms i det! Om en månad kommer hela magen att titta fram! Får väl börja sno Stefans kläder snart.. Mamma pratade om att hon hade nåt jag kunde låna också.


Det är tur man har "stora" problem va? Kanske får lov att rensa i garderoben ett varv till och se vad jag saknar och sen bara köpa det allra nödvändigaste.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0