"Vem ska jag ringa? MVC? Förlossningen?"

I måndags hade jag en simdejt med min kollega. Steg alltså upp strax innan 6 på morgonen, for och simmade, hem för att äta och så iväg på jobbet. Jobbade hela dagen och sedan var jag och Stefan bjuden på köttsoppa hos min mormor, så då blev vi där ett par timmar innan vi for hem. Väl hemma la vi oss i soffan för att se lite Idol och Biggest Loser. När vi hade legat ett tag började jag bli orolig. Bebis brukar alltid börja sparka då jag har lagt mig ner, men nu dröjde det väldigt länge innan jag kände minsta lilla spark. Jag hade heller inte känt något under hela dagen, så jag började ju tro att det hade hänt något med vårt lilla hjärta där inne. Usch vilken hemsk känsla! Hann i huvudet börja tänka vem tusan jag ska ringa morgonen efter om jag inte känt något innan dess. Ringer jag förlossningen eller ringer jag till min BM på MVC? Men som tur var slapp jag göra det, för medan vi låg i soffan kände jag någon liten spark och när vi sedan la oss i sängen kände jag lite till.
 
Jag brukar alltid ligga kvar i sängen på morgonen ett tag och hålla på med mobilen innan jag stiger upp, redan då brukar bebis ha full aktivitet i magen. Jag brukar även känna litegrann på jobbet och på kvällen då man ligger i soffan. Men nu var jag ju uppe och igång sen före 6 och låg inte alls och drog mig på morgonen som jag brukar, så förmodligen hann väl bebis aldrig visa att han var vaken förän jag var igång och sövde han igen.
 
Nu dagarna efteråt så har det varit normal aktivitet i magen igen så nu är jag inte orolig längre. Stefan har till och med lyckats känna att bebis har sparkat han i ryggen då han har legat framför mig i soffan, så det ligger antagligen en frisk liten aktiv bebis därinne! Det känns skönt!
 
Nä, bäst man hämtar upp tvätten ur källaren och äter frukost, för om en halvtimme ska jag vara på MVC, första mätningen av magen ska göras idag!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0