Skidor!

Onsdag förra veckan, på Alla Hjärtans Dag, var mamma barnvakt en stund mitt på dagen så jag fick fara och åka skidor! Så himla härligt! Solen sken, det var nästan nollgradigt ute och inte nå folk i spåret. Jag åkte ett varv på dalen i sakta mak, kändes alldeles lagom för att vara första tiren både för säsongen och efter förlossningen. Dalen är en äng så det är platt och inga backar och slingan är knappt 3,5km, helt perfekt för en nybliven mamma! Kan lova att jag hade träningsvärk i ljumskarna i två dagar efteråt.

(null)

Det enda jobbiga var att inte kunna staka ordentligt. När man stakar så använder man magen väldigt mycket, lite som när man gör situps. Och det är något jag inte vill göra än med tanke på magmuskeldelning som alla gravida får. Jag har försökt känna på mig själv men jag känner ingen delning, men jag vill ändå inte riskera något. Så jag avstår magövningar tills vidare. Så jag fick mest diagonala i skidspåret, något som är lite jobbigt då det är flackt, för det är då man vill staka. Men det gick ju bra och det var superduperhärligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0