Träning


Förra tisdagen var jag på efterkontroll på MVC. Har väntat med all träning (förutom promenader och knipövningar) tills jag skulle dit så jag visste att det var okej. Och visst fick jag en stor fin OK-stämpel av barnmorskan! Jag hade, 7 veckor efter förlossningen, gått ner allt jag gick upp under graviditeten! Eller, för att vara noga hade jag 1hg kvar till inskrivningsvikten, men det räknar jag knappt. Så nu när jag fått mitt OK:ande så vågade jag börja träna igen!


(null)

Redan dagen efter var jag på gymmet och öste! Nä, inte riktigt va. Men jag var på gymmet dagen efter. Körde igenom hela kroppen på maskinerna utom mage. Lätta vikter på allt och tänkte mycket på att dra in naveln och dra upp bäckenbotten, allt för att kroppen ska orka och inte gå sönder. 

Kändes hur bra som helst att vara tillbaka på banan! Nu ska jag försöka få till 2 gympass i veckan och promenader på det! Mitt mål är att promenera 1 mil i veckan då vädret tillåter, blir det mer gör det såklart inget.

Hur fort började ni om att träna efter förlossningen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0