Fit n’ strong mama

Jag har nu bestämt mig för att ta tag i mammakroppen och försöka komma tillbaka till någorlunda bra och hälsosammare rutiner. För som jag levt sen jag blev gravid och fram tills nu drygt 6 månader post partum är inte riktigt okej. Kroppen behöver inte alls äta något sött varje dag, även om det är gott.
Det gick ju ganska bra för mig att gå ner nästan alla gravidkilona, på efterkontrollen 7v efter förlossningen hade jag 1hg kvar till inskrivningsvikten. Räknat innan graviditeten så hade jag kanske 2kg kvar, vilket inte är så mycket alls. Men sen Elsa slutade helamma (började äta lite mat och gröt) så började jag gå upp i vikt. Och nu står jag på en vikt jag sagt att jag aldrig vill gå upp i, kläder som passar dåligt och känner mig allmänt fluffig. Nu ska det bli ändring på allt det!

(null)

När Stefan gick på semester för tre veckor sen satte jag upp ett mål att styrketräna 3 ggr i veckan och springa 3 ggr i veckan. Och det har gått riktigt bra! Det var bara förra veckan som jag missade ett löppass.
Nu när Stefan börjar om att jobba imorgon blir det fler ändringar, nämligen det där söta som ska plockas bort. På veckorna i alla fall. Stefan ska också försöka hålla sig borta från sött. Nu drar jag/vi det inte så hårt att man inte får fika om någon bjuder, utan för mig är det att vara hemma och inte få smaska som kommer bli en utmaning. Speciellt kvällstid. Men jag hoppas det ska gå lika bra som träningen har gått!

Wish me luck!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0