Skidskola

I afton har jag haft skidskola för Zara. Medan jag bytte om i all hast så försökte jag läsa mig till vad Daniel lärde mig i våras, så jag hade något vettigt att lära ut till Zara! Min plan var som att kunna boka in han på en lektion till, men nu har han flyttat till Göteborg så det blir svårt det. Jag får hålla till godo med min egna anteckningar från lektionen tidigare.
 
 
Vad försökte jag lära Zara då? Lite teknikträning blev det väl mest. Stakning, stakning med frånskjut och diagonalåkning. Och sen måste hon lära sig hålla balansen någorlunda, så en övning för det också. Jag hoppas jag var lite pedagogisk så hon lärde sig något i alla fall. Man är långt ifrån någon expert!
 
När vi hade teknikat i ca 35-40 minuter så drog jag iväg på ett varv medan hon tränade vidare. Fick ihop 5,5 km totalt idag. Imorgon satsar jag på det tredubbla kanske?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0